Laden Evenementen

‘Werkgeluk’ een woord dat je steeds vaker hoort. Het is wetenschappelijk bewezen dat medewerkers die gelukkiger zijn op hun werk productiever, socialer, creatiever, innovatiever en minder gestrest zijn. Dit zorgt dan ook voor betere bedrijfsresultaten en blijere klanten. En geluk op het werk heeft ook invloed op de rest van ons leven.

‘Geluk’ betekent voor iedereen iets anders. De basisthema’s zijn hetzelfde maar hoe je ze graag wilt invullen, dat is persoonlijk. Iets waarin we in dit webinar ook aandacht aan willen geven.

Gedrag en mindset
De krapte op de logistieke arbeidsmarkt zorgt ervoor dat bedrijven het moeilijk hebben om mensen te werven en om ze te behouden. Ook ligt de werkdruk hoog, waardoor het ziekteverzuim stijgt en ook mensen met burn-out klachten uitvallen. Zorgen dat de mensen gelukkig zijn in hun werk binnen jouw bedrijf zorgt ervoor dat ze niet alleen blijven, maar ook dat het succes van je bedrijf vergroot wordt. Hoe dit te realiseren is dan de grote vraag. Zeker omdat vaak gedacht wordt dat een pooltafel en gratis fruit dan de oplossing zou moeten zijn.
En ja dat kan zeker bijdragen. Maar het is veel meer dan dat. Het gaat vooral ook om gedrag en mindset. Om daar (nog) meer bewustwording voor te laten ontstaan vindt de vLm het belangrijk daar in dit webinar aandacht aan te besteden.

Centrale vraag en doel
‘Werkgeluk’: wat is dat dan? Waarom is het belangrijk? Hoe word je gelukkiger in je werk? En hoe help je als leidinggevende je medewerkers gelukkiger te worden en te blijven in hun werk. En we roepen het wel, maar doen we er ook echt wat aan? Daarover gaan we in gesprek met verschillende experts.

Tijdens dit webinar willen we naast het delen van kennis vooral ook bewustwording stimuleren en nieuwsgierigheid naar het onderwerp opwekken. We hopen dat de deelnemers zelf – na het volgen van dit webinar – aan de slag gaan met vragen als ‘Hoe zit het eigenlijk met mijn werkgeluk en dat van mijn medewerkers?’ en ‘Welke stappen ga ik zetten om hiermee aan de slag te gaan?’.

De tafelexperts

Diana Vink – Logistiek Interim Manager, (Team)coach, Werkgelukdeskundige, Master Student Begeleidingskunde, VLM lid

Diana is al sinds de start van haar carrière ervan overtuigd dat gelukkige medewerkers bijdragen aan het succes van teams en organisaties en daarmee aan klanttevredenheid en bedrijfsresultaten. Dat draagt ze uit in haar werk als Logistiek Interim en Project Manager, maar zeker ook als coach en mentor van logistiek professionals. Nieuwsgierig zijn en blijven is voor haar hierin een belangrijke eigenschap. Tijdens haar hele carrière heeft ze zich verder verdiept en ontwikkeld in dit onderwerp. Op dit moment volgt ze de Master Opleiding Begeleidingskunde (Human and Organizational Behavior).

Diana Vink zal als tafeldame het gesprek leiden.

Maartje Wolff – Trainer, spreker, auteur en werkgelukdeskundige

Maartje richtte in 2015 samen met Fennande van der Meulen Happy Office op om organisaties en teams te helpen bij het creëren van een positieve werkcultuur. Dit door het geven van opleidingen, workshops en het organiseren van events. Ook schreven zij samen het boek ‘Het Happy Office Manifest’ dat genomineerd is voor Management Boek van het jaar. Daarnaast zijn zij de initiatiefnemers van de Week van het Werkgeluk dat jaarlijks plaatsvind in de 3e week van september. Dit is ondertussen uitgegroeid tot een internationaal evenement: https://weekvanhetwerkgeluk.nl/

Maartje zit aan tafel als expert op dit vakgebied en zal haar kennis inzetten om ons meer over werkgeluk en positieve werkcultuur te leren. Maar vooral ook ons zelf aan het werk te zetten.

Pieter-Jan Venema – oprichter en eigenaar van Logisch Werving en Selectie, gespecialiseerd in het werven van HBO- en WO-professionals binnen de vakgebieden Supply Chain, Logistiek en Operaties voor vaste en interim-functies

Hij zit aan tafel om vanuit de ogen van de werkzoekenden het onderwerp ‘werkgeluk’ te bespreken. Waarbij hij het zeker niet zal schuwen zijn kritische noot richting bedrijven die mensen werven ter sprake te brengen.

Paul den Uijl – COO Tempo Team, Self-appointed ambassador of Rotterdam, boardmember NSVP, outdoorman & amateur brewer

Scoor jij hoog op werkplezier? Dan heeft dat direct effect op jouw employer brand, personeelsverloop en productiviteit. Een win, win, win! Hoe je dat doet?

Paul den Uijl, operationeel directeur bij Tempo-Team, deelt tijdens dit webinar de belangrijkste ingrediënten voor meer werkplezier. Tipje van de sluier? Het draait allemaal om: balans, inhoud en groei!

Simone van Grieken –  General Manager bij DHL, verantwoordelijk voor een grote groep logistiek medewerkers

Zelf is ze nog niet zolang geleden overgestapt naar DHL en zal zij vanuit haar eigen zoektocht naar werkgeluk het gesprek aan tafel aangaan. Maar zeker ook zal zij belichten hoe zij als leidinggevende bezig is om haar medewerkers te helpen gelukkiger te worden in hun werk om zo samen succesvoller te worden.

 

Ga naar de bovenkant